با شكست مقابل استرالیا كار ایران برای المپیكی شدن سخت شد
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش ایرنا، تیم های ایران و استرالیا از ساعت 9 صبح امروز (سه شنبه) در سالن متروپولیتن شهر توكیو به مصاف هم رفتند و در پایان ملی پوشان ایران با ارائه یك بازی پر اشتباه با نتیجه سه بر یك از حریف خود شكست خوردند.

بازیكنان ایران ست نخست این مسابقه را با نتیجه 25 بر 17 پیروز شدند اما سه ست بعدی با نتایج 25 بر 18، 25 بر 18 و 25 بر 23 به سود استرالیا رقم خورد.

این شكست در حالی است كه استرالیا با قرار گرفتن در رده 22 فدراسیون بین المللی والیبال پایین ترین رتبه را در میان تیم های حاضر در رقابت های گزینشی المپیك دارد.

با این نتیجه ایران در همان امتیاز پنج باقی ماند و پیش از برگزاری سایر رقابت های امروز همچنان در مكان سوم جدول رده بندی ایستاده است.

استرالیا هم با این پیروزی 9 امتیازی شد تا همچنان صدر جدول را به خود اختصاص داده باشد.

تیم ملی ایران فردا در چهارمین مسابقه خود به مصاف پورتوریكو می رود.

ست نخست (ایران 25 – استرالیا 17)

سرویس های خوب بازیكنان ایران خیلی زود دریافت عقب استرالیا را با مشكل مواجه كرد تا این فرصت برای درخشش مدافعان روی تور ایران فراهم شود. ایران در این ست 6 امتیاز از دفاع روی تور به دست آورد كه فقط سهم محمد موسوی 4 امتیاز بود.

در سوی دیگر استفاده سعید معروف از پاس های متنوع باعث از كار افتادن دفاع روی تور استرالیا، چیزی كه در مسابقات قبلی این تیم نقطه قوتش بود، شود.

درخشش موسوی به دفاع روی تور ختم نشد و این بازیكن سرعتی زن تیم ملی ایران دو امتیاز هم با اسپك به دست آورد تا با 6 امتیاز مهمترین نقش را در پیروزی شاگردان خولیو ولاسكو در این ست داشته باشد.

بازیكنان ایران در مجموع در این ست عملكرد كم نقصی به نمایش گذاشتند و استرالیا فقط یك امتیاز از اشتباهات تیم ایران به دست آورد.

ست دوم (ایران 18 – استرالیا 25)

چند اشتباه از بازیكنان ایران باعث شد استرالیا نتیجه را در آغاز این ست پنج بر یك به سود خود كند، خولیو ولاسكو تلاش كرد با گرفتن یك وقت استراحت در این بخش از بازی مشكل را حل كند اما روند كار تغییر نكرد و حتی با وقت استراحت در امتیاز 19 بر 15 هم نتوانست كاری از پیش ببرد و رفته رفته فاصله امتیازی بیشتر شد.

بازیكنان استرالیا در این ست عملكرد بسیار خوبی در سرویس و دفاع روی تور داشتند و در سوی دیگر میدان بازیكنان ایران با سرویس های ضعیف خود چندین امتیاز تقدیم حریف كردند.

در مجموع اشتباهات بازیكنان ایران در ست دوم 9 امتیاز به استرالیا داد.

ولاسكو در این ست نخستین تعویض های خود را انجام داد و در دقایقی از مسابقه پوریا فیاضی و علیرضا مباشری را به میدان فرستاد.

ست سوم (ایران 18 - استرالیا 25)

در آغاز این ست دو تیم رقابت نزدیك و شانه به شانه ای داشتند و با همین روند تا امتیاز 13 نیز پیش رفتند اما از این امتیاز بازیكنان استرالیا به تدریج پیش افتادند و رفته رفته فاصله امتیازی را افزایش دادند.

دفاع روی تور استرالیا در این ست عملكرد فوق العاده ای داشت و بارها مهاجمان ایران را ناكام گذاشت.

در این ست هم ولاسكو از فیاضی، مباشری و رضا قرا به عنوان بازیكنان تعویضی استفاده كرد.

ست چهارم (ایران 23 – استرالیا 25)

در این ست هم دو تیم با فاصله امتیازی كمی پیش می رفتند اما در امتیازات پایانی بازیكنان استرالیا موفق شدند به تدریج برتری خود را به تیم ایران تحمیل كنند و ست را به پیروزی برسند.

ورزشی **2024*1440





:: برچسب‌ها: تابستان ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: